
Aanpak bestemmingsmanagement
Bestemmingsmanagement is een combinatie van strategische plannen en doelgerichte activiteiten. Hiermee brengen we alles bij elkaar: waardevol bezoek, unieke en aantrekkelijke ervaringen, verbeterde infrastructuur en kwalitatief hoogwaardige dienstverlening.
Oog voor impact
Bestemmingsmanagement speelt een cruciale rol bij het aantrekken van bezoekers, het stimuleren van economische groei en het behoud van de culturele en natuurlijke rijkdommen van een bestemming. Dit met nadrukkelijke aandacht voor de impact op de omgeving - het milieu en de leefbaarheid voorop.
Gastvrijheidsdomein voegt waarde toe
Het uitgangspunt: het gastvrijheidsdomein kan een grote(re) bijdrage leveren aan maatschappelijke opgaven en aan de brede welvaart van alle Nederlanders. De stip op de horizon is dat iedere Nederlander in 2030 profijt heeft van toerisme.

Integrale aanpak
Samen bereiken we meer. Maar dan moeten we de neuzen wel dezelfde kant op krijgen. En houden. De Leidraad Bestemmingsmanagement helpt hierbij.

Ambities
Op basis van de analyse wordt de ambitie bepaald: de stip op de horizon, ofwel de richting waarin een land, stad of regio zich wil bewegen om het gastvrijheidsdomein duurzaam te laten ontwikkelen.

Voor wie
Ontdek hoe de Datahub VTE Limburg data inzet om de vrijetijdseconomie te versterken en te verduurzamen.

Het 7-stappen model
Bestemmingsmanagement kent zeven essentiële stappen. Hier zijn deze stappen schematisch weergegeven en is te zien hoe ze samenhangen met elkaar.

Werkgroep
Wie zijn betrokken bij de totstandkoming van de Leidraad Bestemmingsmanagement? Lees het hier.